сряда, април 15, 2009

Да не превръщаме Парламента в..."кочина"

Онзи ден гледах парламентарния контрол, точно когато въздесъщите депутати гласуваха въпросната бариера от 8%, която според мен, със скромния ми опит като юрист, от всякъде погледнато си е противоконституционна, и ако наистина Конституционния съд е стожер на Конституцията, на законността, крепител и пазач на демокрацията; ако той е това, за което се представя, аз мисля, че ще я отмени като "Отче наш". Но за това вече писах, писах и за нашенския вариант на демокрацията, която по-точно си е "фасадна", опаковъчна и пр....

O tempora, O mores- О времена, о нрави, е възкликнал удивен древният мислител. А аз бих допълнил също и О простота, О Свещена простота (Ян Хус изрекъл тези думи преди да умре, когато го горили на клада, като видял една "бабичка" да хвърля съчки на кладата му). Като гледах дебата, просто не вярвах нито на очите си, нито на ушите си. Щеше ми се да не е истина, но простотията не ходи по земята, а по хората. На прекрасните и възвишени словоизлеяния на нашите народни представители, аз брихнах да се смея в лудешки смях. В първият момент си помислих.. че може и да са пияни, минути преди да се направи предложение за "дрегер" в Парламента. Казах си, не е лесно да се взема такова решение- да оставиш 20-30 % без народно представителство, да обезкървиш за пореден път "вечно прохождащата" ни демокрация, а и беше ранен следобед. Под напрежението депутатите може "да са сръбнали" едно, колко му е. После взе да се говори за.. "задници", за "ламарини, които да пазят нечий задници", на което аз вече не се смеех, а ми идваше да трясна телевизора... И това ми било депутати.

Моля ви, не превръщайте парламента в кочина, достатъчно прасета има по улиците, които си изхвърлят боклуците на всеки метър. Моля ви, не превръщайте Парламента в кочина, обитавана от свине, като тези на Оруел във Фермата. Моля ви, не превръщайте Парламента в Кочина с вашите просташки и злободневни фрази и подвиквания. Моля ви, не превръщайте Парламента в Кочина изпълнена с депутати- които по килограми и занемарен външен вид наистина гонят свинските...

В тази връзка, искам да дам едно предложение, за депутат да се кандидатират преди всичко хора с прилична външност, т.е поне симетрична на ръста им и не над 100 кг. Остана само ЕК да ни погне и затова, че депутатите ни са.. дебелаци, занемарени и с будещи погнуса телеса.ДА, това е една "недемократична", "противоконституционна" мярка, но както е тръгнало -давай като диво прасе в атака през просото, да погазим всяка норма на благоприличе, на законност на морал и добри нрави. То е ясно, че нито Конституция важи тук, нито закон, нито наредба. Всеки си я кара досущ като прасе, лежащо във екскрементите си. Сигурно като всичко потъпчим и омажем като прасета, тогава ще се погнусим от себе си, та ще вземем да станем хора.


Няма коментари: