петък, август 07, 2009

Човешките възможности са неограничени...

"Човешките възможности са неограничени, само ако повярваме в силата на Свободата". Това не е афоризъм, а моя мисъл, констатация, която всеки ден се доказва на практика и в живота. Това я превръща от теория в правило, в истина...

Ето снощи по новините чух една наистина революционна новина, която ме накара да се гордея поне малко, че и аз съм човек и съм съпричастен към успехите на човечеството. Новината беше, че "учени от университета на Северна Дакота са успяли да разшифроват генома на ХИВ - 1, основният причинител на СПИН", което е направо революция в медицината. Това е велико, направо неописуемо. Първата и най-трудната крачка за откриване на лекарството против СПИН е направена. Сега следват опити, с които да се проследи по какъв начин и с какви медикаменти се влияе вируса, за да може да се изолира и лек против него..

Аз съм горд, наистина. Сигурно няма човек на света, който поне малко да се зарадва на това наистина световно откритие...

Ето как на практика виждаме свободният човек до какви висини достига, воден от своята свобода. Всеки, който се занимава с наука като мен, знае че, за да напишеш нещо, за да постигнеш нещо в дадена област на изследване, ти трябва да си в душевен мир и хармония, трябва да се взреш там, където малцина могат, да предвидиш непредвидимото, да вярваш безотказно в себе си, в свободата си и тази вяра да те води, дори и на моменти да е налудничава. Това са истинските учени, акадамеци, откриватели, преоткрили и представили многообразието на този прекрасен Свят. Без тези качества, всяко едно начинание, не само в науката, а и в живота е обречено на категоричен провал...

Аз искам да изкажа признателността си към тези учени от Северна Дакота- САЩ. Първо, защото показаха отново, че САЩ е страната, от където идва всичко ново и хубаво- филми, култура, музика, наука и новооткрития; че показаха особено на нас, какво е предназначението на университетите- че именно те са люпилнята за новооткрития, различни излседвания и защо трябва да се инвестират милиарди ежегодно в тези учебни заведения, нещо което нашата мила страна никога няма да направи...

Добре че ги има Щатите, та в света да съществува малко радост, да има малко свобода, малко просперитет. Аз като човек вярващ безусловно в свободата, не мога да не обичам САЩ, не само защото съм демократ и там е истинската демокрация, най-добре работещата за момента, колкото и дефекти да има като дърважно-обществен строй...

Мнозина ще кажат -"ами американците си изобретиха СПИН, те и ще си намерят лекарство"... Да, ама не. Комунистите, които говорят това, да не би да са измислили лек за простотията, която възпитаха у другарите си, за да бъдат "образцови комсомолци и труженици на комунизма". Аз смятам, че за всичко лошо в този свят е виновен само един, само един призрак броди необезпокояван и изстръгва душите на хората- призракът на Комунизма. Там където има комунизъм и посттоталитарна система, до такива достижения няма да се стигне скоро.

Така че, за пореден път Америка се доказа като велика страна, носител на просперитета, космополитните дух и ценности, на модернизма и напредничавото мислене., на демократичните традиции. Дай Боже скоро време да открият и лек против РАК-а. Не случайно казвам "те да открият", защото ако човечеството се надяваше на "най-интелигентната" нация в света да "измисли" и открие нещо жизненоважно, то сигурно още щяхме да живеем в пещерите, или ако не, най-вероятно и Пеницилина нямаше да сме измислили, поради прословутия си интелект, с който шашваме ако не света, то поне цяла Европа :).


Няма коментари: